DöngenviLd!
Måndag? Tisdag? 22:a? 29:e? vad spelar det för roll när man är mammaledig? Det började när jag var var i gravidbubblan, allt liksom bara blev som luddigt. Missade flera Mvc besök, kom 1 timma för sent och en gång en hel dag för tidigt. Till och med förlossningen kom en månad för tidigt! Idag så kom det tillbaka men nu har jag min ammande luddiga hjärna att skylla på, trots mitt nya inköp av kalender så tog jag fel. Länge har jag vetat att jag skulle på läkarbesök den 29:e men har hela tiden tänkt att det är "onsdag den 29:e", men icke sa nicke. Kl 13.40 ringde telefonen och vår barnmorska väntade mig, - Är det den 29:e idag?, frågade jag henne helt överraskad, det är ju tisdag! Tur hade jag i alla fall och fick en ny tid under dagen. Nu är det dags att skärpa sig så inte hela hjärnan förmultnar! Tack och lov så växer då Matjas hjärna så det knakar. Huvudmåttet var idag 38,8 cm (var 34 då hon föddes, hon kanske släktar på sin pappa?). Hon vägde 5830g och var 57,5 cm lång. En liten tjockis (och det har hon nog också efter sin pappa).

6 kommentarer:
Hej Lisette! Fick din blogg-adress av Kajsa på förskolan. Vilken otroligt fin sajt du har! Och minst lika fin dotter:-) Felicia brukar prata om lilla söta Matja. Hoppas att ni träffas imorgon. (Hörde att du ev. skulle träffa dem på utflykten.) Även om du inte har fullaste kontroll på kalendern just nu, hihi.
Kram
/Therese (Felicias mamma)
Ja vad säger man , jag är likadan och glömmer allt. Det är bra att ha Fanny och Maja som håller ordning på allt . Det är skrämmande att man inte minns .
Men det är så det ska va kanske, lycka till med tiderna frammöver och hoppas ni tar rätt flyg på fredag.
kramar från Challan
ja, missa för guds skull inte flyget! men danne kanske inte har lika mkt amningshormoner...kram kram!
Men Matja kom ju för tidigt och det har hon då inte efter pappa.
Majken kom ju inbokat och punktligt. Precis som sin far.. eller var det mor?
Molly är mer som sin far och säger "jag ska bara"...något så fort man ska klä på eller fara. Till och med jag reagerar. Och Hanna himlar med ögonen åt make och dotter som dividerar i hallen.
Längtar som rackarns tills ni kommer "hem".
/JL
Amningspsykosen kommer jag i håg... Inget att leka med! Det är lite trögt med hjärnan när man bara sitter där i soffan och blir "tömd" och törstig hela tiden!
Hoppas ni får det mysigt i Piteå!
Hör av dig sedan så vi kan fixa leveransen av Gustavs tavla...
Kram Cia
hej på er kram mamma.
Skicka en kommentar