fredag, februari 22

Fredag...

Vaknade klockan fem av en hungrig Matja, ammade utan att få upp ögonen. Somnade om och vaknade senare av kära Dannes väckarklocka och då vaknade även hungriga Matja igen. Ammade även då utan att få upp mina trötta ögon men somnade som tur var om och sov till klockan tio. Då var det bara att äta frukost, fixa frillan, bada Matja och gå till Bvc på 3 månaders koll. Matja vägde 6255g och var 60cm lång. Sen var det dags för hennes första vaccin, 2st i vardera ben. Hon grät massor men det gick bra ändå. Matja har ätit var annan timme på dagarna vilket Zeinab vår fina barnmorska tyckte att vi skulle utöka till 3timmar, så nu är det bara att försöka. Matja fick ett fint klistermärke innan vi gick och sen bar det av till bibblan och hämta hennes första bok. Hon somnade gott i bärselen och fortsatte att sova ute på balkongen i vagnen när vi kommit hem. Jag skyndade mig att äta lunch och att städa, hann allt innan hon vaknade. Denna gång klarade vi 3timmar sträcket, bra! Nu skall vi åka in till city och möta upp kusinen Ylva och hennes vän som skall tillbringa sportlovet här i sthlm.

Köpte Matja detta coola linne som hon fick ha som klänning, från
cheapmonday. De har fina kläder till barn också, byxorna ser coola ut!

Inga kommentarer: